התחזית של גוגל ל-AI בעולם העסקי: שיתוף פעולה בין אדם למכונה
לזהות ניואנסים של שפת גוף בוידאו, להגדיל תפוקה ולהפוך אבטחת מידע להדוקה יותר - התחזיות של גוגל קלאוד (שנכתבו כמובן גם באמצעות AI) על AI בעסקים
חדשות טובות! למרות הזינוק המטאורי ביכולות ה-AI, לבני האנוש עוד יהיו תפקידים במקום שאנחנו קוראים לו "העולם". גוגל קלאוד פרסמה תחזית של מגמות AI בעולם העסקי, וציינה בו כי עובדים מטפחים מיומנויות חדשות, כדי לשתף פעולה ביעילות עם סוכני בינה מלאכותית, ומשלבים יצירתיות אנושית עם העוצמה האנליטית של הבינה המלאכותית.
כל עדכוני ה-IT, תשתית וטכנולוגיה בערוץ הטלגרם של ITtime
גוגל משתמשת במונח אדם-בחוג (Human in the Loop). בעוד לא מדובר במונח חדש, הוא מקבל הקשר טיפה שונה בכל הנוגע לבינה מלאכותית, ליחסים שלה עם בני האנוש ולתפקיד של האחרונים בעולם העבודה. בתחזית מצטטים מחקר שלפיו עובדים עם פחות ניסיון ומיומנויות שיפרו את המהירות ואיכות התפוקה שלהם כאשר נעזרו בסוכני AI, בעוד שהעובדים המנוסים ביותר עם הכישורים הרבים ביותר ראו מעט שיפורים במהירות ובאופן מפתיע ירידה באיכות.
בתחזית מציינים כי יישומי AI התפתחו מצ'אטבוטים לסוכני בינה מלאכותית מתוחכמים המסוגלים לטפל בתהליכי עבודה מורכבים, וכי מערכות מרובות סוכנים הן שלב האבולוציה הבא.
תחזית על AI שחוברה באמצעות AI
כדי לחבר את התחזית בת 49 העמודים, גוגל מציינת כי השתמשה בעצמה בכלי AI. מדובר ב-NotebookLM, שהתפרסם מוקדם יותר השנה בתור מחולל הפודקאסטים של גוגל.
החברה לקחה את הכלי הזה והזינה לתוכו מחקר של גוגל קלאוד, סקר בקרב 2,500 מקבלי החלטות בארגונים, תובנות מגוגל trends, תובנות של אנשי החברה העוסקים בבינה מלאכותית ומחקרי שוק שונים. בתחזית נכתב כי נעשה שימוש בכלי הזה כדי לזהות את חמש המגמות המובילות, אולם לא מצוין מה בדיוק היה המשקל של הכלי בכתיבת התחזית ואיזה משקל ניתן לייצורים מבוססי פחמן בעבודה.
כך או אחרת, מעבר לתחזית על סוכני ה-AI, אלה ארבע המגמות הנוספות לפי התובנות של אנשי גוגל קלאוד:
לקרוא שפת גוף ולנתח צילומי רנטגן
היכולות של AI לא רק לקבל טקסט מאיתנו, אלא גם לשמוע מה אנחנו אומרים, לצפות בדברים דרך המצלמה ולהיות מסוגלת לגלוש באינטרנט ובאפליקציות במקומנו ישפרו את הדיוקים של התוצאות, במיוחד בעולם העסקי שעמוס בנתונים.
לדוגמה, הבינה תוכל לנתח סרטוני פרשנות על השוק ולהביא בחשבון גם רבדי תקשורת לא מילוליים וסאבטקסט – כמו טון דיבור, שפת גוף והבעות פנים כדי להבין באופן עמוק יותר את הסנטימנט בתוכן. בעולמות הייצור, בינה מלאכותית תדע לנתח נתונים מחיישנים כמו רעש ורעידות כדי לזהות באופן יזום אם יש צורך בתחזוקה.
בעולמות הרפואה, גוגל חוזה שייעשה שימוש במולטימודל לניתוח רשומות רפואיות, הדמיות (רנטגן, MRI, וכדומה) ומידע גנומי כדי להפיק תובנות – מה שיקרב אותנו לחזון של רפואה מותאמת אישית.
חיפוש ארגוני ממוקד יותר
גוגל חוזה כי כלי חיפוש מתקדמים מבוססי AI יניבו ערך משמעותי עבור עסקים. בעולם הפיננסים למשל, החברה חוזה כי תהיה התאמה בין החיפוש לבין התפקיד. לדוגמה, כאשר יחפשו מידע על בקשת הלוואה מסוימת, פקיד הלוואות יקבל תוצאות שונות מאשר אנליסט סיכונים.
בעולם הקמעונאות, לקוחות יוכלו למצוא מוצרים בחיפוש בשפה טבעית או תמונות. בעולם הרפואה, אימוץ נרחב יותר של חיפוש אינטואיטיבי והקשרי, המבין טרמינולוגיה רפואית, אוצר מילים מורכב וקיצורים, יקל על הנטל האדמיניסטרטיבי של הצוותים הרפואיים.
הבעיות ייפתרו בלי שהלקוח ירגיש בטכנולוגיה
בהקשר של חווית לקוח (CX), גוגל אומרת שהיתרון יהיה בהפיכת הרכיב הטכנולוגי לשקוף. חברות יוכלו להעניק ללקוחות בדיוק את מה שהם רוצים, חוויות חלקות, אישיות ויעילות כל כך, עד שבעיות ייפתרו מבלי שהלקוח יחוש כלל במעורבות של טכנולוגיית השירות או התמיכה של החברה.
עוד תחזית מסקרנת היא מעבר מייצור המוני ואחסון של מוצרים, לייצור לפי הזמנה. לשם כך, יצרנים יצטרכו תצוגה בזמן אמת של תהליכי התפעול שלהם, לאחד את נתוני ה-OT וה-IT, ולמקסם את תהליכי עיצוב המוצר, הייצור, השיווק ושירות הלקוחות.
בינה מלאכותית תשפר מערכות אבטחה
התחזית למגמה החמישית קובעת באופן נחרץ: אבטחה הופכת להדוקה וקשוחה יותר באמצעות AI. לבינה מלאכותית יש פוטנציאל להפוך לכלי רב עוצמה בארגז הכלים של כל איש מקצוע בתחום האבטחה, היא מסייעת לחזק את מערכי ההגנה, לזהות איומים ולהילחם בהם, להקל על עבודה ידנית ולהאיץ את זמני התגובה.
בנקים יתמקדו במערכות הכר-את-הלקוח (KYC) המבוססות על AI עם יכולות חזקות יותר לזיהוי מסמכים מזויפים וניתוח תמונות לזיהוי מניפולציה, כגון חוסר עקביות עדין בתנועות או בתאורה.
התחזית כוללת מסר אופטימי של לוחמה בדיפ-פייק: חברות מדיה ובידור יקדמו את השימוש האחראי בבינה מלאכותית, יחד עם הכלים והמודלים הנלווים, כצעד חיוני בתעשייה.
סוכני בינה מלאכותית מייעלים תהליכי עבודה, מסכמת התחזית, ומגבירים את הפרודוקטיביות. הם מבטיחים עתיד שבו שיתוף פעולה בין אדם למכונה יגיע לרמות חדשות של יעילות.