אנשי IT נהנים מהעלאות שכר ומעמד טוב יותר בזכות ה-AI
כמעט כל המשיבים בסקר שנערך בנושא דיווחו שמחלקת ה-IT שלהם הייתה מעורבת בפעילות AI אסטרטגית, ורובם אמרו ששילוב הטכנולוגיה בעבודתם הייטיב איתם מקצועית ואישית
מעמדם של אנשי ה-IT עולה בשנים האחרונות בעקבות שילוב הולך וגובר של AI בארגונים. כך מאמינים 59% ממקבלי ההחלטות בתחום ה-IT. הנתון הזה עלה בסקר מקוון שביצעה חברת 1E, העוסקת בניהול חוויית עובד דיגיטלית ומסייעת לצוותי IT. יותר מרבע (26%) מהנשאלים מסכימים מאוד עם ההצהרה על המעמד, ורק 10% מתנגדים לה בתוקף. בסקר השתתפו 500 מקבלי החלטות בתחום ה-IT בארה"ב.
מהסקר עולה עוד כי התפקיד של אנשי ה-IT בהטעמת AI הוא בעל חשיבות אסטרטגית. כמעט כל המשיבים (95%) דיווחו שמחלקת ה-IT שלהם הייתה מעורבת בפעילות AI כלשהי, כמו ייעוץ אסטרטגי לכלל המחלקות (41%), ייעוץ להנהלה (39%) ופיתוח מדיניות והנחיות לבינה מלאכותית (33%).
תקציב מוגבר והרחבת הצוות
טכנולוגיית הבינה המלאכותית מלווה אותנו בדרך כזו או אחרת שנים רבות – תלוי איך מגדירים AI ואיפה מתחילים לספור. אבל אפשר להגיד בבטחון שהיא קיבלה בוסט שיווקי ותקשורתי בשנתיים האחרונות, מאז השקת ChatGPT, ומוצרים ג'נרטיביים של חברות אחרות. ההייפ סביבה שינה גם את עולם ה-IT, והסקר ממחיש באופן בולט את האופן שבו תופסים את התפקיד שלהם בארגונים. הרוב המוחץ של הנשאלים (88%) דיווחו כי אימוץ AI בחברה שלהם משפר את האופן שבו שאר עובדים הארגון רואים את המחלקה שלהם – יותר ממחצית (53%) ציינו השפעה חיובית בשני היבטים או יותר ו-22% ציינו שלושה היבטים או יותר.
כל העדכונים עכשיו גם בערוץ הטלגרם שלנו
בנוסף, המרוץ אחרי שילוב של AI בתהליכים פנימיים בחברות – וכנראה גם במוצרים ללקוחות – מביא את אנשי ה-IT לקידמת הבמה. התפקיד שהם מבצעים משתלם להם מאוד והסקר מראה איך זה בא לידי ביטוי בשטח. רוב מוחלט – 88% מהנשאלים – בחברות שמאמצות AI דיווחו כי המעורבות שלהם בתהליך תרמה להם מקצועית לפחות בדרך אחת; יותר מרבע מהם (26%) קיבלו העלאה בשכר או קידום בעקבות עבודתם בתחום ה-AI. עוד ענו 28% כי הרחיבו את הצוות שלהם ו-26% דיווחו על גידול בתקציבים שלהם.
מי משתמש ב-AI?
השימוש ב-AI (וספציפית ב-AI מחולל) – כפי שנוכח לראות כל מי שמנסח מייל וקיבל הצעה לשפר אותו או פתח לאחרונה את טיקטוק וראה את היצירות שם – הפך להיות נחלת הכלל, ולא שמור רק לאנשי IT. אבל איך זה מתחלק בתוך ארגונים?
האימוץ של הטכנולוגיה, לפחות לפי הסקר הזה, הוא לא מלא. כמעט חצי מהנשאלים בסקר (49%) ציינו שהם עובדים בחברות שבהן AI משרת או ישרת גם עובדים מחוץ למחלקת ה-IT. כ-20% מהם עובדים בחברות שבהן AI משרת רק את אנשי ה-IT, ויותר מרבע (26%) עובדים בחברות שאין להן תוכניות להשתמש ב-AI כלל. ארבעה אחוזים מהנשאלים השיבו שאינם יודעים.
ומעבר להתהלבות ש-AI יודע לנסח בשבילנו תובנות לכתבה על סקרים, לסייע תכלס בתוך ארגונים, מנקודת מבטם של מקבלי החלטות בתחום ה-IT? כמעט מחצית מהנשאלים (46%) הסכימו עם ההצרה "IT מוכר יותר ויותר כשותף אסטרטגי בצמיחה העסקית". 40% הסכימו עם ההצהרה "IT מוערך יותר בזכות תרומתו לחיסכון משמעותי בעלויות". 23% הסכימו עם שתי ההצהרות. 46% מהנשאלים סבורים כי "IT מזוהה יותר ויותר כמשפיע על תוצאות עסקיות כלליות".
המנהלים סומכים על AI
הממצאים האלה מצטרפים לסקר שנעשה לאחרונה על ידי TeamViewer לפיו מנהלים ומקבלי החלטות נותנים אמון ב-AI (כ-70% מהם), בעוד אנשי ה-IT יותר ספקנים לגבי היכולות שלו (רק כ-50%). ובכל זאת, שימוש ב-AI מגביר לדבריהם את התפוקה בעבודה.
הנשאלים מדווחים שהבינה המלאכותית חוסכת לעובדים 12 שעות בחודש, ואילו עובדים בתעשיית ה-IT חוסכים 16 שעות בחודש בזכות הבינה המלאכותית, בהשוואה לעובדים במגזר הציבורי שחוסכים שש שעות בלבד.