רק 11% מהארגונים יישמו AI באופן מלא: מה מעכב אותם?

כך לפי מחקר חדש של סיילספורס, שמגלה מהם האתגרים העיקריים של המנמ"רים ועל מי הם סומכים באמת בכל הקשור לרכישת ידע בתחום הבינה המלאכותית

רונה חזקיה
15.10.24

מקור: dreamstime

רק 11% מהמנמ”רים יישמו את טכנולוגיית הבינה המלאכותית (AI) באופן מלא בארגונם, וזאת בעיקר בשל אתגרי אבטחת מידע וניהול נתונים. מצד שני, 84% מהמנמ”רים מאמינים שבינה מלאכותית תהיה מהפכנית כמו האינטרנט. כך עולה מסקר חדש של סיילספורס, שנערך בקרב 150 מנהלי מערכות מידע בחברות המעסיקות 1,000 עובדים ויותר ב-18 מדינות ו-17 תעשיות.

אחד המחסומים המשמעותיים לאימוץ בינה מלאכותית הוא האבטחה. מנמ”רים חוששים מאיומי אבטחת מידע הקשורים לשימוש במודלים של בינה מלאכותית, במיוחד כאשר מדובר בהעברת מידע רגיש דרך מערכות לא מאובטחות.

הסקר מגלה כי מנמ”רים מתמודדים עם לחצים פנימיים וחיצוניים להוכחת הערך של הבינה המלאכותית בארגון: 68% מהנשאלים מדווחים שבעלי העניין מצפים לתשואה על ההשקעה (ROI) בטווח זמן לא סביר, מה שמוביל לעיכובים ביישום טכנולוגיות AI רחבות היקף. בנוסף, המנמ”רים מדגישים את חשיבות שיתוף המידע והניסיון עם עמיתיהם בתעשיות אחרות כדי להתמודד עם הקשיים המשותפים, הבולט שבהם הוא פערי הידע שנוצרים בשל ההתקדמות המהירה של הטכנולוגיה המתפתחת. 61% מהנסקרים חשים לחץ לדעת יותר על בינה מלאכותית, ורובם סומכים על קולגות ולא רק על ספקים או אנליסטים טכנולוגיים.

ציפיות לא ריאליות של בעלי עניין

מהסקר עולה כי מנמ”רים משקיעים פי ארבעה יותר בתשתיות נתונים מאשר בבינה מלאכותית. הם מדווחים על ציפיות לא ריאליות של בעלי העניין ועל אתגרי תיאום בין מחלקות הארגון.

המנמ”רים נדרשים להתאים את אסטרטגיות הבינה המלאכותית לצרכים הייחודיים של כל מחלקה בארגון ומזהים את הצורך ביישום AI באופן מדורג וממוקד. תחומים כמו שיווק ושירות לקוחות נתפסים כבעלי הפוטנציאל הרב ביותר לשימוש בטכנולוגיה, אך דווקא אלה עלולים להיות פחות מוכנים ליישום עקב חוסר מיומנויות או חשש מהטכנולוגיה. כך, נדרשת גישה מותאמת, שבה מנמ”רים מתמקדים בפרויקטים קטנים, פיילוטים, שמדגימים את הכוח של AI ובונים אמון לפני הרחבת הפרויקט לארגון כולו.

“למנהלים יש הזדמנות ייחודית להטמיע את הבינה המלאכותית בארגוניהם ולהראות לעובדים הסקפטיים שהטכנולוגיה יכולה לסייע – ולא להפריע – לעבודתם”, אמר ג’ף אמן EVP & GM, Salesforce Industries, “הכשרה אפקטיבית היא חיונית כדי להקנות לעובדים את הכלים, הכישורים וההנחיות הדרושים ליצירת ערך אמיתי, כך שהארגונים יוכלו להתחיל לסמוך על הבינה המלאכותית ולהאמין ביכולות שהיא מביאה”.

No comments found.

משרות פתוחות

אולי פיספסת

Geektime INSIDER

זה המקום להכיר את החברות, המשרדים וכל מי שעושה את ההייטק בישראל (ויש גם מלא משרות פתוחות!) #תוכן מקודם